Redovisningsekonom

TILL EXPANDIA VÄSTERÅS

Expandia fortsätter sin fantastiska resa och expansion. Vi söker dig som vill vara en del av ett välmående företag och vara en del av Expandiaandan – en stark företagskultur som präglas av värdeorden; Trygghet, Engagemang och Gemenskap!

Tjänsten är placerad på vårt huvudkontor i Västerås. Totalt är vi närmare 100 medarbetare, fördelade på sju kontor i Norden, varav 47 arbetar i Västerås. Vi jobbar långsiktigt med våra kunder och drivs av att hjälpa dem på bästa sätt med att snabbt och professionellt lösa ett lokalbehov med moderna, hållbara och kvalitativa modullösningar.

Det pågår mycket spännande utveckling hos oss och du blir delaktig i olika projekt inom t. ex. ekonomi och systemstöd. Just nu pågår arbete med att byta till ett gemensamt affärssystem för hela koncernen. Finans flyttas över till det nya systemet (Business Central) 1/9.

Tjänsten som Redovisningsekonom hos oss innebär att du får en bred roll där du arbetar tillsammans med kollegorna på ekonomiavdelningen, som i Sverige består av fyra personer samt med andra medarbetare på Expandia.

Dina arbetsuppgifter innefattar bl.a.:

  • Redovisning, kund- & leverantörsreskontra, anläggningsregister
  • Periodiseringar & avskrivningar
  • Avstämningar vid kvartals- och årsbokslut
  • Ta fram underlag till månadsrapporter, exempelvis utfall för månadens likviditet
  • Ge support till kollegor i organisationen

Vi erbjuder ett antal förmåner såsom:

  • Friskvårdsbidrag
  • Hälsoundersökning & Sjukvårdsförsäkring
  • 32 dagars semester
  • Goda möjligheter till bonus, etc.

Men, vi är övertygade att du kommer välja Expandia som arbetsgivare på grund av den härliga gemenskapen, kundfokuset och att du blir en viktig del i Expandias framdrift.

Vem är du? Vi söker dig som är engagerad, målmedveten, social och serviceorienterad samt tycker om att samarbeta med dina kollegor mot uppsatta mål. Du är sugen på att få arbeta i ett riktigt bra team och vill lära dig mer om vår fantastiska bransch.

I grunden har du en Ekonomexamen från högskola eller motsvarande och en god ekonomisk förståelse. Tidigare erfarenhet av redovisningsarbete är meriterande men inte ett krav. Utöver detta har du goda IT-kunskaper och motiveras av att lära dig nya system och smarta verktyg. Du är en erfaren Excel-användare och du uttrycker dig väl i både svenska och engelska i tal och skrift.
Välkommen med din ansökan!

Välkommen med din ansökan! I detta uppdrag samarbetar vi med rekryteringsföretaget Skills Rekrytering. Sök tjänsten senast den 31 maj. Vi jobbar med urval löpande, så vänta inte med din ansökan. Frågor om tjänsten besvaras gärna av Annika Frii på Skills Rekrytering, 070- 33 55 290.

Caroline Lundberg